Yolanda Fashion Modevakschool

3 februari 2014

Jurk met bustier


Dit is de avondjurk met bustier die ik wilde maken voor het beroepenfeest van Westland on Stage.
Heel leuk idee natuurlijk, maar niet slim dat ik dat 2,5 week voor aanvang het bedacht had.
Uit ervaring weet ik dat vooraf een toile maken bij dit soort jurken heel erg belangrijk is, maar tijd... speelt dan een grote rol. Heb je 8u per dag beschikbaar.. dan lukt het wel..

Maar goed in mijn geval was het toch een soort  van haastklus en dan heb je niet de juiste stof is huis om de onderrand te plisseren, of voldoende of knip je een patroon deel af dat erop had moeten blijven zitten.

Gelukkig kan ik dat creatief oplossen maar dan wordt het niet conform plaatje. In dit geval is dat dan ook niet belangrijk, want de doelstelling was een demonstratie jurk om het coupeuse werk te promoten. Echter omdat er geen ruimte is voor een paspop moest ik de jurk zelf aankunnen...En dat levert natuurlijk weer allerlei aanpassingen op.

Maar eindelijk is het af en morgen is dé dag... en aan jullie om te bepalen wat jullie er van vinden..

gr. Yolanda

p.s. wel zal ik hem zelf verder niet gaan dragen...
.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Jammer van het tijdgebrek. Ik hoop dat de bustier jou beter past dan de paspop!

YOLANDA FASHION zei

ja, hij past mij precies...

Tialda zei

Dat potje met tijd he? Ik hoop dat je het ondanks dat toch met plezier hebt gedragen op die dag!